Inside Sales – er det nye sort

Måske ved du allerede alt om denne måde at sælge på, måske gør du det hver dag uden at vide, at det er det, du gør.

Hvad er Inside Sales?

Inside Sales er salg af produkter eller tjenester af personale, der når ud til kunderne via telefon eller online. Det vil sige i stedet for det traditionelle personlige møde.

Inside Sales bruger telefonen, e-mail og internettet for at nå kunderne.  Vi der arbejder med SaaS og andre abonnoment baserede produkter bruger denne måde at nåp kunderne på – fordi det er rationalt i forhold til den tid vi skal bruge på salget. Andre måder at nå ud til kunderne er via “fjernsalg” og “virtuelt salg” – fx ved hjælp af Skype, Appear.in, Meet-up etc.

I dybden med Inside Sales

I modsætning til Outside salgspersonale, fx rejsende sælgere – så sidder Inside Sales personale på kontoret. For at få success med denne form for salg, er det stadig nødvendigt at være proaktiv – og der skal stadig kontaktes mange potentielle kunder, for at få ordren i hus og man skal være engageret for sit produkt og brand – i hvert eneste opkald.

Vi kan allerede nu se at der dugger firmaer op der står for at insource sine kunders Inside Sales aktiviteter. Det vil sige det er en tredjepart der står for at lede salg i hus. Ofte er det interne ressourcer der står for den sidste del af salgsarbejdet – det afhænger af hvilket produkt der sælges.

Læs mere om Inside Sales

ERP – CRM & Automatisering

Inside Sales er ikke noget vi normalt arbejder med i forhold til vores kunder, men det er en salgs-metode, som vi bruger, når vi skal skabe kontakt til firmaer der behøver hjælpe med deres CRM, deres ERP eller som behøver at få automatiseret nogle af deres forretnings-processer. Sådan at deres medarbejdere får det de fortjener, en hverdag uden dobbeltarbejde.